THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, October 20, 2010

cinta seorang chatterz chapter V

Aku terlalu sygkn dia.. tapi entahla, kadang-kadang hal yang kecil pun boleh buat kami bergaduh. Dulu aku salu pesan pada diri supaya kalau apa-apa yang menyebabkan kami bertengkar, salah seorang dari kami akan redakan. Aku tak mampu berbuat begitu, perasaan cemburu dan marah sering tak dapat dikawal. Sebelum ni aku tak macam ni, sebab terlalu sayangkan dialah sehingga aku takut dia dirampas oleh orang lain. Aku tahu dia selalu beralah dengan sikap egoku.
Dia bagaikan satu anugerah bagiku, bukan mudah selepas banyak halangan yang masing-masing lalui baru dapat bersama. Aku tak kan sesekali mengalah dan membiarkan dia menjadi milik orang lain. Memang sering aku dengar ungkapan "jangan melawan takdir", tapi aku takut hadapi hidup tanpa dia. Lagipun aku sudah merasakan diriku sangat serasi dengannya. Seharusnya aku memanjatkan syukur kehadrat ilahi kerana telah mempertemukan aku dengannya.
Tolonglah ingat pada janji, apa pun terjadi, salah seorang antara kita, jangan berganjak sebaliknya berada disisi. Apa yang mampu aku katakan, aku berjanji tidak akan mensia-siakan dirinya supaya segala pengorbanan yang dilakukannya bagaikan mendapat kepuasan dan ganjaran kelak. Ya Allah bukakan pintu hatinya, dan berikan dia sifat sabar yang paling tinggi, panjangkanlah jodoh kami dan umur kami, moga segala perjalanan yang kami lalui untuk hidup bersama diberkati oleh Mu Ya Allah. Jauhkanlah kami dari hasad dengki dan fitnah, kuatkanlah semangat kami dalam menempuh segala dugaanMu Ya Allah. Satukanlah hati Muhamad Fairuz bin Murshid dan Nurul Darnia Zulaiqha bte Zulkafli dan tempatkanlah kami sebagai hambaMu di syurga kelak. Amin Ya RabbalAlamin.

0 comments: